Mısır Gevrekli Yemişli Kurabiye

Sanırım tezhip çalışmalarım bir çok iÅŸimin önüne geçmeyi baÅŸardı. Yeni tarifler yapıyor ve fotoÄŸraflıyor olsam da bir türlü siteye ekleyemiyorum. Bir iki eser çıktıktan sonra ben de biraz durulup biraz kimsesiz bıraktığım Lezzetçi'ye dönerim umarım…

MALZEMELER

  • 200 gr. Tereyağı
  • 2 yumurta
  • 1 su bardağı toz ÅŸeker
  • 4-5 adet gün kurusu kayısı
  • 3 adet kuru incir
  • Yarım çay bardağı damla çikolata
  • 1 yemek kaşığı kuÅŸ üzümü
  • Yarım su bardağı ceviziçi
  • Yeteri kadar ufalanmış mısır gevreÄŸi
  • Aldığı kadar un

TARİF

Kuru kayısıyı ve incirleri ufak ufak doÄŸrayın. Yumurta sarılarını ve aklarını birbirinden ayırın. Yumurta akları ve mısır gevrekleri hariç tüm malzemeleri karıştırın kurabiye hamurunu yoÄŸurun.

Unu yavaÅŸ yavaÅŸ ekleyerek ne ele yapışan nede sert olmayacak kıvamda bir hamur yoÄŸurun. Un ölçüsünde aldığı kadar un ölçüsünün sevilmediÄŸini ve tutturmakta zorlanan okuyucularım olduÄŸunu biliyorum ama bir çok zaman olduÄŸu gibi unu ölçmeyi yine unuttum.

Tarife devam edersek, hamurdan ceviz büyüklüÄŸünde parçalar koparıp elinizde yuvarlayın. Önce yumurta akına daha sonra mısır gevreÄŸine bulayın. Önceden ısıtılmış 170 dereceli fırında piÅŸirin.

 Mısır gevrekli yemiÅŸli kurabiye

Lezzetçi | www.lezzetci.com